piątek, 10 października 2014

Wyniki konkursu "Zaczytane wakacje"

Laureatami konkursu zostali:

w kategorii IV-VI

Radosław Karczmarczyka kl. VI C
Martyna Tokarska kl. V A
Mateusz Leśniewski kl. V A

w kategorii I-III

Fryderyk Więckiewicz kl. I B
Konstancja Więckiewicz kl III B


Recenzje:
 Radosław Karczmarczyk kl. VI C

                                   Tytuł - Serce w rozterce                                            
Autor - Both Sabine 
Rok wydania w Polsce - 2009
Wydawca - Wydawnictwo Adamus 
Kategoria - Literatura piękna 
Gatunek - Młodzieżowa 







Sanni zakochuje się w nowym koledze ze szkoły Juliusie, ale nie ma odwagi mu o tym
powiedzieć. Prosi przyjaciółkę Mii, aby jej w tym pomogła. Ta zgadza się i zaczyna bawić się
w swatkę. Jej poczynania mają różne skutki, nie zawsze wesołe. Finał jest jednak zaskakujący
1 uroczy.
Szata graficzna przejrzysta i kolorowa, a grafika okładki odzwierciedla dokładnie treść
utworu. Język prosty, przystępny i zrozumiały. Książka porusza najważniejszy problem
młodzieży, który dotyczy miłości i zakochania. Powstała na podstawie długich obserwacji
młodych ludzi, by pomóc im w nawiązywaniu bliższych znajomości
i okazywaniu uczuć.

Książka lekka i przyjemna, a czytanie jej sprawia dużo przyjemności. Przedstawia
problemy młodzieży i w prosty sposób pomaga je rozwiązać. Skłania do refleksji nad prawdą
i kłamstwem. Godna polecenia, by ustrzec innych przed popełnieniem błędów jakie
przytrafiły się głównym bohaterom. 


Fryderyk Więckiewicz Klasa I b

RECENZJA KSIĄŻKI "KRÓL LEW" WALTA DISNEYA
W wakacje przeczytałem książkę pod tytułem "Król
Lew" Walta Disneya. Książka mi się bardzo podobała.
Bohaterami są: Król Lew, Królowa Lew, mały lew Simba,
mała lwica, brat Króla Lwa, pawian, przyjaciele Simby i różne
zwierzęta z sawanny.
Ta książka opowiada o odwadze, przyjaźni i pogodzeniu
się. Simba był sprytnym lwem i pokonał swojego złego wujka.
Miał wiele niebezpiecznych i ciekawych przygód.

W książce jest dużo kolorowych obrazków.



Mateusz Leśniewski V a 

W minione wakacje wpadła mi w ręce zabawna książka pt. "Wakacje Mikołajka". "Wczasy nad morzem". Jest to jedna z historyjek napisanych przez Goscinny'ego i zilustrowana przez Sempego. Warto wiedzieć, że postać Mikołajka początkowo miała pojawić się tylko w jednym opowiadaniu. Jednak duże zainteresowanie czytelników gazety, w której opublikowano opowiadanie sprawiło, że w ciągu sześciu lat autorzy stworzyli 221 opowiadań. Po latach córka Goscinny'ego ujawniła kolejne niepublikowane dotąd - historie. "Wakacje Mikołajka" są więc częścią wielkiego dorobku autorów. 
Kiedy czytałem tę książkę miałem wrażenie, że są w niej opisane dwa światy - świat dorosłych i świat dzieci. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że te światy nie są do siebie podobne. Jednak stopniowo czytelnik zaczyna dostrzegać podobieństwa. Według mnie książka pokazuje, że mimo, iż problemy dorosłych i dzieci są różne, to jednak jedni i drudzy staj ą przed trudnymi wyborami. Autor pokazuje to jednak w bardzo zabawnej formie. Zachęcam do przeczytania tej książki, bo jest bardzo ciekawa. 


Martyna Tokarska klasa Va

W ostatnie wakacje przeczytałam książkę Hanny Ożogowskiej  „Przygody Scyzoryka. Poleciła mi ją mama, która  także czytała ją w dzieciństwie. Książka opowiada o siedmioletni chłopcu Cezarym Fabiańskim, na którego wszystkie dzieci wołały Scyzoryk. Chłopiec trafił do najweselszej klasy w całej szkole. Uczniowie lubili płatać figle, lecz psoty te nie zawsze podobały się wychowawczyni i panu dyrektorowi. Książka opisuje wiele zabawnych historii i przygód głównego bohatera.
Moim ulubionym fragmentem książki jest rozdział pt. „Tłusty czwartek”. W rozdziale tym uczniowie płatają psikusa nauczycielce, smarując tablicę smalcem.
Książka kierowana do najmłodszych, ale nie tylko. Starsi też mogą znaleźć  tu coś dla siebie,  chociażby przypomnieć sobie wspaniałe czasy dzieciństwa, kiedy to wszystko nie było , aż tak skomplikowane.

Uważam, że jest to wspaniała lektura, każdemu czytelnikowi może poprawić humor. Gorąco polecam!

Konstancja Więckiewicz Klasa III

Recenzja książki "Pamiątki detektywa Pozytywki" 

W wakacje przeczytałam książkę pt. .Pamiątki detektywa Pozytywki". Książka ta była nagrodą za ukończenie drugiej klasy. Zaciekawił mnie jej tytuł, dlatego od razu zabrałam się do czytania. Autorem tej książki jest Grzegorz Kasdepke, który napisał wiele książek dla dzieci. Jedną z nich mam nawet w swojej biblioteczce. Głównym bohaterem jest detektyw Pozytywka, który rozwiązuje zagadki swoich przyjaciół. W swojej agencji detektywistycznej "Różowe okulary" gromadzi pamiątki z różnych przygód. Dzięki nim poznajemy sprawy, które detektyw rozwiązał w przeszłości. Książka bardzo mi się podobała. Jest pełna różnych ciekawych i zabawnych historii. W tej książce autor najbardziej mnie zaskoczył samym detektywem Pozytywką. Jest bardzo dziwnym detektywem. Były także chwile straszne ... 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz